Zobrazeno 1 - 10
of 4 074
pro vyhledávání: '"Autism (ASD)"'
Autor:
Veronika Ivanova
Publikováno v:
The Global Psychotherapist, Vol 4, Iss 2, Pp 129-132 (2024)
The purpose of this article is to present the possibilities of working with autistic children using PPT methods. The present work presents possibilities for using the psychodynamic aspects of Positive Psychotherapy with the autistic child and as a me
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4123e3fc0c344ff9a1d5c55b6d8f445e
Autor:
Kamil ÖZERK
Publikováno v:
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol 9, Iss 2, Pp 263-306 (2016)
From a purely educationist perspective, gaining a deeper understanding of several aspects related to the prevalence of autism/ASD in a given population is of great value in planning and improving educational and psychological intervention for treatme
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/100271cf71634e88872b4b77af473998
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kamil ÖZERK
Publikováno v:
International Electronic Journal of Elementary Education, Vol 11, Iss 1, Pp 23-30 (2018)
The prevalence of autism/autism spectrum disorder (ASD) has been increasing across the world. Previous studies in Norway reported, that the prevalence rate for 0-10-year-old children is 1 in 166, and in the case of 11-year-old children it is 1 in 125
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f97e219cab1d4190a8604b94dba9717c
Autor:
Michelle Jhun, Akanksha Panwar, Ryan Cordner, Dwain K. Irvin, Lucia Veiga, Nicole Yeager, Robert N. Pechnick, Hanna Schubloom, Keith L. Black, Christopher J. Wheeler
Publikováno v:
Frontiers in Neurology, Vol 11 (2020)
The incidence of autism spectrum disorders (ASD) and attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), which frequently co-occur, are both rising. The causes of ASD and ADHD remain elusive, even as both appear to involve perturbation of the gut-brain-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24de89e07be740b7b4d9c364565c9672
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
ÖZERK, Kamil
Publikováno v:
International Electronic Journal of Elementary Education; Sep2018, Vol. 11 Issue 1, p23-30, 8p