Zobrazeno 1 - 10
of 175
pro vyhledávání: '"Audiovisual processing"'
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 17 (2023)
BackgroundThe visual system is not fully mature at birth and continues to develop throughout infancy until it reaches adult levels through late childhood and adolescence. Disruption of vision during this postnatal period and prior to visual maturatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/810648f9e66849798609352d06e3eaf1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 1, p 95 (2024)
Tinnitus is a prevalent hearing-loss deficit manifested as a phantom (internally generated by the brain) sound that is heard as a high-frequency tone in the majority of afflicted persons. Chronic tinnitus is debilitating, leading to distress, sleep d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8499862d362f432cb3e8f6ca2a79632e
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Automatic visual word recognition requires not only well-established phonological and orthographic representations but also efficient audio-visual integration of these representations. One possibility is that in developmental dyslexia, inefficient or
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/13e0a7600db3486b92ad1c5d5daa7aa7
Publikováno v:
Frontiers in Neuroscience, Vol 14 (2020)
Blindness caused by early vision loss results in complete visual deprivation and subsequent changes in the use of the remaining intact senses. We have also observed adaptive plasticity in the case of partial visual deprivation. The removal of one eye
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15dc2bfe400b4a8dae01b82af82781c1
Autor:
Boltz, Marilyn G.
Publikováno v:
Music Perception: An Interdisciplinary Journal, 2017 Sep 01. 35(1), 77-93.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26417380
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 11, Iss 7, p 939 (2021)
Communicative abilities in infants with Down syndrome (DS) are delayed in comparison to typically developing (TD) infants, possibly affecting language development in DS. Little is known about what abilities might underlie poor communication and langu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/90f7c40bfd844eeeb40f235f0ac8dab2
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 11, Iss 4, p 507 (2021)
We examined whether children with developmental language disorder (DLD) differed from their peers with typical development (TD) in the degree to which they encode information about a talker’s mouth shape into long-term phonemic representations. Chi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e12ff653e1b64662816b2f8f686c1aea