Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"Audiovisual advertising"'
Publikováno v:
Ex-centric Narratives: Journal of Anglophone Literature, Culture and Media, Vol 0, Iss 6, Pp 168-187 (2022)
This study examines three interrelated issues: testimonies of pseudo-wellness in audiovisual advertising, gender-related dead ends in the translation of commercials, and the struggle for gender equality in which consumers, translators, and companies/
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f44a42dc253347f88cc17f4081d89754
Autor:
Andreea Teletin, Iulia Nica
Publikováno v:
Studii de Lingvistica, Vol 12, Iss 2, Pp 315-332 (2022)
We propose a multimodal approach to teaching intensity in the context of Romanian as a Foreign Language (RFL) courses, by using a micro corpus of audiovisual advertisements, and we test this corpus for the specific case of teaching high intensity.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/398d63dc1dd547c5b593f123583e6023
Publikováno v:
Anàlisi: Quaderns de Comunicació i Cultura, Iss Extra (2022)
Visual and audiovisual advertising is an influential social language that transforms representations of reality into cultural references, with direct implications for the perception of diversity. However, despite its impact on the fabric of society,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4c3d5f82f4d4453585a82e6e888a7b5a
Autor:
Andreea Teletin, Iulia Nica
Publikováno v:
Estudios Románicos, Vol 30 (2021)
Abstract: The present analysis of intensity in Romanian audiovisual advertising relies both on a linguistic and a multimodal approach. Our interest is double: confronting findings with various studies on contemporary Romanian language and verifying t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/88850363027d4e5ea8e8314718c1c3b4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dernič, Anja
Pri poučevanju tujih jezikov je znotraj komunikacijskega pristopa glavni cilj učinkovito sporazumevanje v tujem jeziku v resnični situaciji, do česar učenci pridejo skozi razvijanje splošnih in sporazumevalnih jezikovnih zmožnosti, ki se delij
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3505::fec160018416a145f41b6e7743f4043c
https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?id=158310&dn=
https://repozitorij.uni-lj.si/Dokument.php?id=158310&dn=
Autor:
Sieklucka, Magdalena
Publikováno v:
Acta Polono-Ruthenica. (XVI):415-431
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=522059
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.