Zobrazeno 1 - 10
of 199
pro vyhledávání: '"Attitude-Behaviour Gap"'
Publikováno v:
South Asian Journal of Marketing, Vol 5, Iss 2, Pp 131-148 (2024)
Purpose – A surge in demand for ethical products, including cruelty-free products, has been well documented in recent years, with direct ramifications for businesses. This trend towards ethical consumption seemed to be swiftly replicated in Eastern
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ea88cc32e1648be9d52dcb304ee7f60
Autor:
Mami Miyasaka, Shin Honda
Publikováno v:
Discover Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-10 (2024)
Abstract The increased burden on educators to promote environmental education has recently attracted research interest. Since environmental knowledge has insignificant direct effects on pro-environmental behaviour, it is important to devise effective
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a4dd73ec8c604bde945c4455ce1cb643
Autor:
Mike Farjam, Giangiacomo Bravo
Publikováno v:
Royal Society Open Science, Vol 11, Iss 4 (2024)
Attitudes and expectations towards others are major drivers of political polarization. However, there is limited understanding of their relevance when decisions with high stakes are taken. In this study, we compare self-reported attitudes against eco
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e15ef8e09d144015b7f6eee2f4ab63c8
Autor:
Venciute, Dominyka, Kazukauskaite, Migle, Correia, Ricardo Fontes, Kuslys, Marius, Vaiciukynas, Evaldas
Publikováno v:
Journal of Contemporary Marketing Science, 2023, Vol. 6, Issue 1, pp. 22-45.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ritch, Elaine L., author, McColl, Julie, author
Publikováno v:
New Perspectives on Critical Marketing and Consumer Society
Autor:
Laura Zaikauskaitė, Gemma Butler, Nurul F. S. Helmi, Charlotte L. Robinson, Luke Treglown, Dimitrios Tsivrikos, Joseph T. Devlin
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The inconsistency between pro-environmental attitudes and behaviours, known as the “attitude-behaviour” gap, is exceptionally pronounced in scenarios associated with “green” choice. The current literature offers numerous explanations for the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/640b07c336ea402badde215124b4a12f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.