Zobrazeno 1 - 10
of 132
pro vyhledávání: '"Attitude Towards Mathematics"'
Publikováno v:
Infinity, Vol 14, Iss 1, Pp 109-124 (2024)
Studies on mathematics achievement status show that mathematical reasoning in Malaysian education is critical, especially among university students. Students' attitude toward mathematics is affected by affective, behavioural and cognitive factors. Th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6a985a6b4da3414bbe930272c5e8b29b
Autor:
Mostafa Habibi Khouzani, Abolfazl Tehranian, Mohammad Hassan Behzadi, Seyyed Hassan Alamolhodaei
Publikováno v:
Iranian Evolutionary Educational Psychology Journal, Vol 5, Iss 2, Pp 119-133 (2023)
The aim of this study was to compare the effectiveness of game-based therapy and game-based therapy integrated with cognitive rehabilitation techniques on the math performance and attitude of students with mathematical learning disabilities (MLD). A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f87718f8576b452b941c0e68ffa53e9d
Autor:
Damla Koç, Aysun Nüket Elçi
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 6, Iss 4, Pp 111-129 (2022)
This research was performed as a single group pretest—posttest experimental design to determine the effect of mathematical modeling instruction on pre-service primary school teachers' (PPSTs) problem-solving skills and attitudes towards mathematics
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2524c98e3d0c46f790c13a4b96830955
Autor:
Tomasz Knopik, Urszula Oszwa
Publikováno v:
Multidisciplinary Journal of School Education, Vol 12, Iss 1 (23) (2023)
The aim of this study was to verify the effectiveness of the self-determination theory (SDT) in mathematics teaching methodology. In the experimental group, 62 fifth-graders had 10 months of maths lessons according to an original programme that prior
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/77e3d3326e79456792df1f6d95ceb9a6
Autor:
Regie R. Naungayan
Publikováno v:
Puissant, Vol 3, Pp 395-407 (2022)
The study aimed to assess and find the relationship between the attitude of high school students towards mathematics and their level of achievement in the subject. It made use of the descriptive correlation design with a validated questionnaire and d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8e3792b41ede4e518959614898e1c50f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tevfik Küçükalioğlu, Güler Tuluk
Publikováno v:
Athens Journal of Education, Vol 8, Iss 3, Pp 221-238 (2021)
The aim of this study was to examine the effect of middle school mathematics teachers' self-efficacy and leadership styles on middle school students’ mathematical achievements and attitude towards mathematics. In this study, the general survey meth
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1affb27e0a8c4214adfef450d9606a9c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.