Zobrazeno 1 - 10
of 511
pro vyhledávání: '"Artificial language learning"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Grammatical redundancy is a widespread feature across languages. Although redundant cues can be seen to increase the complexity and processing burden of structures, it has been suggested that they can assist language acquisition. Here, we explored if
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/105cb24d13b34e61923da10bd4510232
Autor:
Tingyu Huang, Youngah Do
Publikováno v:
Glossa, Vol 8, Iss 1 (2023)
This study investigates substantive bias, a phenomenon wherein learners exhibit a preference for phonetically motivated patterns in language acquisition. The study presents evidence that variable input, rather than categorical input, can activate sub
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cad078c2290245578407bfe54f85de7d
Publikováno v:
Glossa, Vol 8, Iss 1 (2023)
Agreement markers that refer to the same feature or argument tend to be found in the same position (e.g., all subject agreement markers as suffixes, all object agreement markers as prefixes). However, little is known about the exceptions to this tren
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41d1e39053de4d69b64227193a90b910
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dinah Baer-Henney, Kevin Tang
Publikováno v:
Laboratory Phonology, Vol 14, Iss 1 (2023)
Artificial language learning research has become a popular tool to investigate universal mechanisms in language learning. However, often it is unclear whether the found effects are due to learning, or due to artefacts of the native language or the ar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3cac459a6ee2439a87794dd3eef423c8
Autor:
Jennifer Culbertson, Mora Maldonado
Publikováno v:
Glossa, Vol 8, Iss 1 (2023)
Response particles, like English ‘yes’ and ‘no’, are used to respond to polar questions or assertions and are found in all languages. However, the number of particles and the specific meanings they convey vary across languages. For example, i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/49e7e09a82784024a0c59901582ad8b6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.