Zobrazeno 1 - 10
of 45
pro vyhledávání: '"Arabic learners"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
As an important carrier of culture, poetry plays a significant role in deepening language learners' understanding of the target language culture as well as enhancing their language skills; however, the effect of the target language culture on languag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/093b0ec2c3794250b42fb7f50151771b
Autor:
Abdullah M. Seraye Alseraye
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7000c98951de4eac9928598ac190e9e2
Autor:
Abdullah M. Seraye Alseraye
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
PurposeThe main purpose of this study was to investigate to what extent the L2 Arabic learners’ reading process is affected by the incomplete representation of speech (the absence of short vowels and diacritics) while reading ambiguous sentences (g
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/df2b09bb5a5845df8d69c9ed4f7943a8
Publikováno v:
Cogent Social Sciences, Vol 9, Iss 2 (2023)
AbstractThis research investigates the significance of collocations in preventing linguistic errors among undergraduates studying Arabic as a foreign language in Nigeria. For this purpose, a pre-experimental design was employed, wherein one group ser
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87e706fb0d7341d7a92188c56561bd23
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Saheed Ahmad Rufai
Publikováno v:
Arabiyat, Vol 8, Iss 1, Pp 1-16 (2021)
The achievements of language pedagogical models have been studied through the use of input-output models. While teaching and learning programmes are the input, learners’ achievements are the output. However, some specific models have been found to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd3aa00c0bb24707816505fb24008bee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hana Zabarah
Publikováno v:
Journal of the National Council of Less Commonly Taught Languages, Vol 18, Pp 93-120 (2016)
Arabic heritage language learners have different skills, needs, and reasons to study the language than true beginners. This study highlights these elements, justifying heritage language learners’ placement into classes specifically addressing these
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d8be299ca04d4c79ad65e1b0bfe5a769