Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Antoniou, Marios"'
Autor:
Antoniou, Marios
We investigate rates of convergence in statistical limit theorems for observables of deterministic dynamical systems and the corresponding questions in homogenization of fast-slow systems. In particular we first use martingale approximations to revie
Externí odkaz:
https://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.742273
Autor:
Antoniou, Marios, Melbourne, Ian
Publikováno v:
Comm. Math. Phys. 369 (2019) 1147-1165
We obtain the first results on convergence rates in the Prokhorov metric for the weak invariance principle (functional central limit theorem) for deterministic dynamical systems. Our results hold for uniformly expanding/hyperbolic (Axiom A) systems,
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/1806.01204
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
European Education. Sep2019, Vol. 51 Issue 3, p165-185. 21p. 2 Charts.
Autor:
Antoniou, Marios1 (AUTHOR), Melbourne, Ian1 (AUTHOR) i.melbourne@warwick.ac.uk
Publikováno v:
Communications in Mathematical Physics. Aug2019, Vol. 369 Issue 3, p1147-1165. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Antoniou, Marios
This dissertation is the product of the investigation of an educational institution in Cyprus, where supposed enemies share a classroom and a unifying school identity. In 2003, following the opening of a few checkpoints along the dividing line of the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5a844e80c524400aadcc135b8c711bdd
Publikováno v:
Religion & Education; May-Aug2018, Vol. 45 Issue 2, p226-248, 23p