Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"Ansys Parametric Design Language (APDL)"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Science and Engineering of Composite Materials, Vol 25, Iss 2, Pp 297-307 (2018)
Optimization design and manufacturing play an important role in obtaining successful composite structures with high efficiency and safe use of materials. In this paper, we first present the optimization design procedure for a composite box girder by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/70aee72ab76a43ff806c4c098a54e080
Publikováno v:
Web of Science
Following previous work by some of the present authors based on the linear arch static analysis (LASA), which models the masonry material as a no-tension material according to Heyman (Heyman, J., The Stone Skeleton, Int. J. Solids Struct., vol. 2, no
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 9, Iss 20, p 4286 (2019)
In this paper, in view of the low efficiency of the traditional finite element method (FEM), which has been widely used in the insulation design of power transformers, the response surface methodology (RSM) is proposed to optimize the insulation stru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1bcfd46a98c74cd8953e4c353881522c
Autor:
Carlo Olivieri, Claudia Cennamo, Concetta Cusano, Arsenio Cutolo, Antonio Fortunato, Ida Mascolo
Publikováno v:
Applied Sciences; Volume 12; Issue 9; Pages: 4274
The present paper applies the Linear Arch Static Analysis (LASA), which models the masonry material as unilateral, i.e., No-Tension material in the sense of Heyman, and the Safe Theorem of the Limit Analysis to the study of masonry spiral stairs. A c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::5d96a7bf750a2c7d67becef5a15b094f
http://hdl.handle.net/11591/470902
http://hdl.handle.net/11591/470902
Autor:
Hu, Xiaoxuan
Publikováno v:
RiuNet. Repositorio Institucional de la Universitat Politécnica de Valéncia
instname
instname
[ES] El proyecto tiene como objetivo la optimización de un componente estructural de un vehículo ferroviario, situado en la parte inferior del bogie, que sirve para soportar el sistema de captación de energía a través del tercer carril. El compo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::1c1e60931d84434b5fbc5d93414659f5
https://hdl.handle.net/10251/177519
https://hdl.handle.net/10251/177519
Publikováno v:
RiuNet. Repositorio Institucional de la Universitat Politécnica de Valéncia
instname
instname
[ES] Este proyecto tiene como objetivo la optimización del sistema de captación de corriente por tercer carril de un vehículo ferroviario. Este componente se coloca en la parte inferior del bogie y está formado por diferentes placas soldadas, tie
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::038c5d733890a1c6db80af345f5616bc
https://hdl.handle.net/10251/177517
https://hdl.handle.net/10251/177517
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.