Zobrazeno 1 - 10
of 13
pro vyhledávání: '"Anna Tomková"'
Autor:
Anna Tomková
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 74, Iss 1 (2024)
Cílem studie je deskripce koncepce pedagogických předmětů v přípravě budoucích pedagogů a obraz pedagogického myšlení studentů na vysoké umělecké škole, konkrétně v oboru Dramatická výchova na katedře výchovné dramatiky na DA
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cf197b38c15f4594b592f1f91fa920b2
Publikováno v:
Economies, Vol 12, Iss 2, p 27 (2024)
The main goal of this contribution is to assess the development of the economic condition of the Slovak Republic in the context of the impacts of the COVID-19 pandemic. The situation regarding the development of and changes in the economic condition
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c927815bf2f46a3974341a5b3c8918d
Autor:
Helena Hejlová, Anna Tomková
Publikováno v:
Pedagogika, Vol 71, Iss 3 (2021)
Výzkum sledoval, k jakým změnám v pedagogických procesech a jejich podmínkách dochází v mateřské škole po změně spojené s úpravami Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání se zaváděním společného vzd
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/50acf7c78872403e9e5a8ba5000e8483
Autor:
Anna Tomková, Vladimíra Spilková
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 1, Pp 9-29 (2019)
The aim of the review study is to reflect efforts to professionalize the education of primary school teachers in the Czech Republic. This means, on the basis of relevant theoretical and research resources, to assess both the strengths and the limits
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/12c64437112f41bcae0a00664beaeedb
Publikováno v:
Journal of Marketing Research and Case Studies. :1-11
The paper, in the theoretical part, deals with the issue of neuromarketing and gender differences in the context of shopping behavior. The main goal is to identify statistically significant differences in the evaluation of consumer shopping behavior
Publikováno v:
Marketing and Management of Innovations. 5:23-31
Метою статті є оцінювання рівня маніпулювання керівників та проявів макіавеллізму в трудовому колективі залежно від його соціально-де
Autor:
Kateřina Lojdová, Hana Horká, Helena Koldová, Anna Tomková, Karolína Dundálková, Tomáš Janík, Zuzana Šalamounová, Jarmila Bradová
The book includes twelve interviews about pedagogical, curricular and didactic topics conducted with leading experts and important personalities in contemporary Czech pedagogy. It captures the ways of thinking about these issues in the second decade
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::7f3034c043c2bbec22b2b98934cfe08d
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0101-2022
https://doi.org/10.5817/cz.muni.m280-0101-2022
Autor:
Anna Tomková, Tatiana Lorincová
Publikováno v:
Periodica Polytechnica Social and Management Sciences. 28:12-17
This contribution analyzes motivation to help, achievement motivation and social appreciation through verification of predictive power selected personality traits (neuroticism, extraversion, openness to experience, agreeableness and conscientiousness
Autor:
Vladimíra Spilková, Anna Tomková
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 1, Pp 9-29 (2019)
The aim of the review study is to reflect efforts to professionalize the education of primary school teachers in the Czech Republic. This means, on the basis of relevant theoretical and research resources, to assess both the strengths and the limits
Publikováno v:
International Journal of Organizational Leadership. 7:99-105
The current paper aimed to analyze the predictive power of conscientiousness and agreeableness which are important personality characteristics of businessmen and related to potential to work with customers. The sample consisted of 122 respondents, 42