Zobrazeno 1 - 10
of 117
pro vyhledávání: '"Animal-assisted education"'
Autor:
Sinéad Morgan
Publikováno v:
Discover Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-13 (2024)
Abstract The inclusion of canines in educational practice is becoming increasingly popular in Irish schools. The primary objective of this systematic literature review was to examine the emerging phenomenon regarding the application of certified cani
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1a02d5cd83d4f2495a0d79e313b6549
Publikováno v:
Animals, Vol 14, Iss 19, p 2792 (2024)
University students experience poorer mental health outcomes when compared to the general population. Poor mental health has been associated with reduced wellbeing and low academic performance, resulting in higher rates of withdrawal. Animal-assisted
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fa6705611a0b445eb2c054e64bd15797
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 5, p 442 (2024)
Canicross is a sport that consists of running while being pulled by a dog in a natural environment. Due to the benefits to health and well-being that it brings to the people and dogs that practise it, this sport could be implemented as an animal-assi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9731d6bb7b7f41d29a789c91973477ff
Publikováno v:
Human-Animal Interactions, Vol 2023 (2023)
Abstract Globally, there are a growing number of dogs in schools. Research suggests that there are potential benefits of interactions between children and dogs in educational contexts, for example in terms of social–emotional, cognitive and physica
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/093a6bc82d804d4e9ee31dea135916c4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Children, Vol 10, Iss 8, p 1316 (2023)
For some students, school success is not a simple matter. A growing, innovative approach that supports students’ functioning at school is programs in which animals are involved in education. The involvement of animals, especially dogs, in education
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fdee575311f8464ab46315a2e2febd79
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis Studia Naturae, Iss 3, Pp 142-151 (2018)
Analizy koncentrują się na zastosowaniu i wdrożeniu canisterapii (kynoterapii) w procesie nauczania w szkole średniej. Głównym celem badań było porównanie wpływu edukacji uczniów z udziałem i bez udziału psów. Narzędziami badawczymi by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6062c7e1df604926912306d9422be359