Zobrazeno 1 - 10
of 403
pro vyhledávání: '"Anchoring vignettes"'
Publikováno v:
BMC Medical Research Methodology, Vol 23, Iss 1, Pp 1-20 (2023)
Abstract Background Configural, metric, and scalar measurement invariance have been indicators of bias-free statistical cross-group comparisons, although they are difficult to verify in the data. Low comparability of translated questionnaires or the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf27c38f30a64fb9a90a79449f806c10
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Omar Paccagnella, Mariangela Guidolin
Publikováno v:
Survey Research Methods, Vol 17, Iss 3 (2023)
Self-ratings might not be directly comparable in socio-economic groups because of the presence of Differential Item Functioning (DIF) across individuals: survey respondents might interpret, understand or use the response categories for the same quest
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/667388fcca0d4f62a1cf307adbdfc836
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Methods, data, analyses : a journal for quantitative methods and survey methodology (mda), 16, 2, 273-314
The anchoring vignette method is designed to improve comparisons across population groups and adjust for differential item functioning (DIF). Vignette questions are brief descriptions of hypothetical persons for respondents to rate. Although this m
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/80709
Autor:
Hyekyung Jung, Haemee Rim
Publikováno v:
Journal of Educational Research in Mathematics, Vol 30, Iss 2, Pp 177-197 (2020)
The anchoring vignettes method as an alternative to the questionnaire using the Likert scale was newly applied to the student survey in the 2012 Programme for International Student Assessment (PISA). The three levels of vignettes (high, medium, and l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/659b69cd6136430c9dd081477858f1f7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.