Zobrazeno 1 - 10
of 51
pro vyhledávání: '"Anangu"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sam Osborne
Publikováno v:
The Australian Journal of Indigenous Education, Vol 44, Iss 2 (2015)
Remote Australian Aboriginal and Torres Strait Islander schools and communities are diverse and complex sites shaped by contrasting geographies, languages, histories and cultures, including historical and ongoing relationships with colonialism, and c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7031475ff72450985df0136b6957a59
Autor:
Janet Armitage
Publikováno v:
A Sociolinguistics of the South ISBN: 9781315208916
A Sociolinguistics of the South
A Sociolinguistics of the South
This chapter comes from a research journey of observations, consultations, and guided conversations with Pitjantjatjara-speaking research participants that the researcher lived and worked alongside for some years prior to her study in a remote area o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::74c5a95a6b9e6e20b5a79eabf98693a7
https://doi.org/10.4324/9781315208916-18
https://doi.org/10.4324/9781315208916-18
Autor:
Sam Osborne, John Guenther
Publikováno v:
The Australian Journal of Indigenous Education, Vol 42, Iss 2 (2013)
Recent debates in Australia, largely led by Aboriginal and Torres Strait Island academics over the past 5 or so years, have focused on the need for non-Indigenous educators to understand how their practices not only demonstrate lack of understanding
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab305116c68d41c483265b669f7621d8
Autor:
Sam Osborne
Publikováno v:
The Australian Journal of Indigenous Education, Vol 42, Iss 2 (2013)
In the remote schooling context, much recent media attention has been directed to issues of poor attendance, low attainment rates of minimal benchmarks in literacy and numeracy, poor retention and the virtual absence of transitions from school to wor
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a824c4683e1748c9984740767b03a384
Autor:
Brillant-Giroux, Vincent
Qu’est-ce que la possession ajoute à la ritualité? Lorsque la possession permet de faire entendre une parole, celles des dieux ou des ancêtres qui ont autorité, et qu’elle donne la possibilité d’un dialogue avec les vivants, est-il possibl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______317::2737fa08700c254ecbe6643f6b07dbcc
https://hdl.handle.net/1866/23389
https://hdl.handle.net/1866/23389
Autor:
Thomson, Ian, University of South Australia. UniSA Education Futures.
Thesis (Doctor of Education)--University of South Australia, 2020. Includes bibliographical references (pages 167-207) The Anangu Tertiary Education Program (AnTEP) ran for over thirty years on the Anangu Pitjantjatjara Yankunytjatjara Lands of South
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1231::be2205fcb4a985ca8596729a73050ff2
https://hdl.handle.net/11541.2/144893
https://hdl.handle.net/11541.2/144893
Autor:
MacGill, Belinda
The focus of this paper is on teaching and learning within a Communities of Practice (CoP) model of art education in Early Childhood, Schools and Adult learning centres across the Anangu Pitjantjatjara Yankunytjatjara Lands (APY Lands) located in the
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1231::d20677b804b82db3502d318d24ec034b
https://hdl.handle.net/11541.2/130433
https://hdl.handle.net/11541.2/130433