Zobrazeno 1 - 10
of 24
pro vyhledávání: '"Ambrose, Anna"'
Autor:
Ambrose, Anna
Avhandlingen beskriver och analyserar hur skolvalfriheten som policy, det vill säga uppfattad möjlighet och hot tar sig i uttryck i vardaglig praktik. Aspekter av diskurser, praktiker analyseras i avhandlingen utifrån olika aktörers handlingshori
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-136193
Autor:
Ivemark, Biörn, Ambrose, Anna
Publikováno v:
Sociology of Education, 2021 Jul 01. 94(3), 191-207.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48635444
Autor:
Ambrose, Anna
Uppsatsen handlar om tolv unga högstadietjejers syn på sig själva som varandes tjejer och hur detta påverkar deras skolsituation. De övergripande frågorna har rört sig kring vilka könsmarkörer tjejerna använder för att definiera sig som tj
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-106928
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ambrose, Anna
Publikováno v:
Högre Utbildning; 2023, Vol. 13 Issue 2, p17-23, 7p
Autor:
Ambrose, Anna
Avhandlingen beskriver och analyserar hur skolvalfriheten som policy, det vill säga uppfattad möjlighet och hot tar sig i uttryck i vardaglig praktik. Aspekter av diskurser, praktiker analyseras i avhandlingen utifrån olika aktörers handlingshori
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::a283c761a6b1cc1d057e03002057fded
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-136193
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:su:diva-136193
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bunar, Nihad, Ambrose, Anna
Publikováno v:
Research in Comparative & International Education; Mar2016, Vol. 11 Issue 1, p34-51, 18p