Zobrazeno 1 - 10
of 94
pro vyhledávání: '"Alternative Pedagogy"'
Autor:
Aaron French
Publikováno v:
Approaching Religion, Vol 14, Iss 2 (2024)
This article seeks a better understanding of how Rudolf Steiner envisioned his reform pedagogy as a site of spiritual learning (for example through art, seasonal festivals, ritual drama, etc.), but also as a specific site intended to resist the encro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6fa7a4b73a0141349384018215f2c1e2
Autor:
Mátyás Turós
Publikováno v:
Social Sciences and Humanities Open, Vol 9, Iss , Pp 100855- (2024)
In our study we investigate the differences between the views of Waldorf and Montessori teacher trainers (NWaldorf = 8, NMontessori = 8) on the basis of structured interviews. The narrower, national relevance of our study is the Hungarian higher educ
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6acea59e58a43a7a83ff7b096bc9a66
Autor:
Mira Debs, Jaap de Brouwer, Angela K. Murray, Lynne Lawrence, Megan Tyne, Candice von der Wehl
Publikováno v:
Journal of Montessori Research, Vol 8, Iss 2 (2022)
Montessori education is distinct for its implementation in 154 countries around the world. Lacking a Montessori trademark or comprehensive overseeing body, the expansion of the Montessori approach has often been diffuse and fragmented among competing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/36db63aba03a4d65a574a375cc5eee79
Autor:
Vacarciuc, Valentina
Publikováno v:
Confluenţe Bibliologice. (1-2):98-103
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=982970
Autor:
Elis De Aquino
Publikováno v:
Cahiers de la Recherche sur l'Education et les Savoirs, Vol 19, Pp 153-170 (2020)
Schools for Youth and Adults (EJA) have emerged as a means of educating dropouts to fill the gaps in the Brazilian school system. Present throughout the country, these schools received in 2018 more than 3 million people aged 15 and over. While they a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8342998fc3c84c3b94c02b3ec70aa79c
Autor:
LUCAN IVONA
Publikováno v:
Studiul Artelor şi Culturologie: Istorie, Teorie, Practică, Iss 1(36), Pp 131-134 (2020)
We „extracted” from the umbrella of tuition the branch of artistic education, a concept extensively used in daily discourses, but less known at the level of its literal sense. We cannot talk about education via arts before laying stress on a seri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d3fd21051ea4ef1b5024af3909e376b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Lucan, Ivona
Publikováno v:
Studiul artelor și culturologie: istorie, teorie, practică / Study of Arts and Culturology: History, Theory, Practice. (1(36)):131-134
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=896225
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.