Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"Airframe/propulsion integration"'
Autor:
FANG Xinrui, YU Xiongqing
Publikováno v:
Hangkong gongcheng jinzhan, Vol 15, Iss 1, Pp 30-37 (2024)
Flying wing is a preferred configuration for unmanned combat air vehicle(UCAV),in which its airframe is highly integrated with intake and exhaust of propulsion system. To implement rapid geometric model of flying wing UCAV concept,a parametri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/54d9603a536d4a96a7ab21e295658ded
Publikováno v:
Designs, Vol 8, Iss 2, p 20 (2024)
The aim of this review paper is to collect and discuss the most relevant and updated contributions in the literature regarding studies on new or non-conventional technologies for propulsion–airframe integration. Specifically, the focus is given to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c0bfdee9b1543afaf7e74b9d823ebdc
Autor:
A. A. Gubanov
Publikováno v:
Advances in Aerodynamics, Vol 1, Iss 1, Pp 1-13 (2019)
Abstract Fundamental features of aerodynamic interference and integration of airframes and air-breathing jet engines for high-speed flight vehicles are studied within the framework of supersonic small perturbation theory. Both the influence of airfra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2fa2ffb1fbc94472b7fd69b47adaac10
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Varela Martínez, Pau
[ES] En el presente trabajo se explora posibles soluciones a dos hechos correlacionados que podrían comprometer hasta cierto punto nuestro futuro. Por un lado, el crecimiento de la flota de aeronaves pequeñas en los próximos años, ya sean tripula
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10251/192805
Autor:
Hidemi TAKAHASHI
Publikováno v:
Journal of Fluid Science and Technology, Vol 12, Iss 3, Pp JFST0026-JFST0026 (2017)
A conceptual study of a supersonic cruise aircraft employing an airframe-integrated linear aerospike propulsion system was conducted based on the evaluation of the thrust performance, propulsion efficiency, cruise performance, and flight attitude cha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/37c6dc9a0b4c49efb5b51da8e49acf38
Autor:
Gladin, Jonathan Conrad
Boundary layer ingesting (BLI) propulsion systems offer potential fuel burn reduction for civil aviation and synergize with new advanced airframe concepts. However, the distorted inlet flow for BLI systems can cause performance and stability margin l
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1853/54408
Publikováno v:
Aerospace, Vol 5, Iss 1, p 19 (2018)
The airframe-integrated linear-spike nozzle concept applied to an external nozzle for high-speed aircraft was evaluated with regard to the thrust augmentation capability and the trim balance. The main focus was on the vehicle aftbody. The baseline ai
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5bfca991b1df48ddb94b6d4eaaaecb13
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.