Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"Ahmed, Abdalla G. M."'
We present a novel algorithm for implementing Owen-scrambling, combining the generation and distribution of the scrambling bits in a single self-contained compact process. We employ a context-free grammar to build a binary tree of symbols, and equip
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2311.11664
We explore the space of matrix-generated (0, m, 2)-nets and (0, 2)-sequences in base 2, also known as digital dyadic nets and sequences. In computer graphics, they are arguably leading the competition for use in rendering. We provide a complete chara
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2306.06925
Among the various approaches for producing point distributions with blue noise spectrum, we argue for an optimization framework using Gaussian kernels. We show that with a wise selection of optimization parameters, this approach attains unprecedented
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2206.07798
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ahmed, Abdalla G. M.
We describe a technique for continuous-line-based halftoning with space-filling curves, namely Segerman's pinwheel curve, which is based on Conway's pinwheel tiles. We adapt the length of the curve passing through the tiles in accordance with a suppl
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::5ab1d200155f99ca9c916c2e002d925d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ahmed, Abdalla G. M.
We outline an adaptive sampling framework based on Conway's pinwheel tiles. It offers a unique feature that the generated tiles have infinite number of orientation angles, minimizing the strong auto-correlations found on all other lookup-sampling fra
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::1ec5d5d2f53d16f92f83e1bda1eb5eaf
Autor:
Ahmed, Abdalla G. M.
Stochastic point sampling, mostly blue-noise sampling, is a fundamental process in computer graphics, appearing in applications like image reconstruction, halftoning and stippling, (quasi)-Monte Carlo integration, and distributing various kinds of ob
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______715::808534b1e71e847824e64f65f8081ec9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.