Zobrazeno 1 - 10
of 2 503
pro vyhledávání: '"Age of acquisition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
IntroductionVocabulary acquisition is crucial in second language (L2) learning and can be affected by multi-variables. The fact that all these variables have typically been investigated separately (or, at best, in pairs) potentially obscures importan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a843b46387a6464b8a149042717bdc84
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Eka Roivainen
Publikováno v:
Europe's Journal of Psychology, Vol 18, Iss 2, Pp 132-141 (2022)
Analysis of the age of acquisition (AoA) of personality terms represents a genetic method for the study of the individual personality lexicon and offers a potential alternative to correlational analysis for identifying the fundamental personality des
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af9e28a529ac445cb8330ab2edc66791
Publikováno v:
The Rehabilitation Journal, Vol 06, Iss 01, Pp 303-308 (2022)
Background: Urdu syntax is diverse in nature and does not relate to parameters established for English syntax in many ways. Speech-Language Pathologists’ (SLPs) assessments based on Ages of Acquisition (AoA) of spatial prepositions cannot be standa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4cf5e9265a8d4ffd9205141e8a38f9b6
Publikováno v:
Isogloss, Vol 9, Iss 2 (2023)
In monolingual (L1) acquisition, children produce target-like subject-verb agreement early in development in both Spanish (Grinstead 1998) and English (Guasti 2002). However, in heritage simultaneous bilinguals (2L1) and child second language acquire
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2049d944732544d290a2851b5c596929
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gabriel Martínez Vera, Julio César López Otero, Marina Y. Sokolova, Adam Cleveland, Megan Tzeitel Marshall, Liliana Sánchez
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 3, p 201 (2023)
While differences in the production and acceptability of aspectual inflectional morphology between Spanish–English heritage and monolingually raised speakers of Spanish have been argued to support incomplete acquisition approaches to heritage langu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c08e07914d074c8ca59c5036d80d4af3
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 3, p 173 (2023)
Silence, self-interruptions, or hesitations in spontaneous speech are often interpreted as markers of oral disfluency as they lead to difficulties in delivering a message and in processing it. The main purpose of this study is to examine how such mar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/653379bad1e249d7a0d588f0781aa935