Zobrazeno 1 - 10
of 45
pro vyhledávání: '"Afonso-Jaco A"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Afonso-Jaco, Amandine1,2 (AUTHOR) amandine.afonso.jaco@gmail.com, Katz, Brian F. G.3 (AUTHOR) amandine.afonso.jaco@gmail.com
Publikováno v:
Sensors (14248220). Jul2022, Vol. 22 Issue 13, p4794-N.PAG. 17p.
Autor:
Pacton, Sébastien, Afonso Jaco, Amandine, Nys, Marion, Foulin, Jean Noël, Treiman, Rebecca, Peereman, Ronald
Publikováno v:
In Journal of Experimental Child Psychology July 2018 171:71-83
Autor:
Amandine Afonso-Jaco, Brian F. G. Katz
Publikováno v:
Sensors, Vol 22, Iss 13, p 4794 (2022)
Spatial cognition is a daily life ability, developed in order to be able to understand and interact with our environment. Even if all the senses are involved in mental representation of space elaboration, the lack of vision makes it more difficult, e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f3b26e163ae54dedaa997973dff37d4f
Publikováno v:
Le Travail Humain, 2015 Jul 01. 78(3), 217-238.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/44651882
Publikováno v:
Enfance. :69-84
Nous nous interessons dans cet article a la facon dont les personnes aveugles percoivent et se representent les proprietes spatiales de leur environnement. Tout d’abord, nous etudierons comment les proprietes spatiales sont traitees par la percepti
Autor:
Amandine Afonso Jaco, Elise Grison
Publikováno v:
Psychological Research
Psychological Research, Springer Verlag, 2020, 85, pp.2636-2653. ⟨10.1007/s00426-020-01427-9⟩
Psychological Research, Springer Verlag, 2020, 85, pp.2636-2653. ⟨10.1007/s00426-020-01427-9⟩
Using new developments of interference paradigm, this paper addresses the raising question of the involvement of sensory-motor information in the construction of elaborate spatial models (Johnson-Laird in Mental models: towards a cognitive science of
Autor:
Ronald Peereman, Sébastien Pacton, Jean-Noël Foulin, Marion Nys, Rebecca Treiman, Amandine Afonso Jaco
Publikováno v:
Journal of Experimental Child Psychology
Journal of Experimental Child Psychology, Elsevier, 2018, 171, pp.71-83. ⟨10.1016/j.jecp.2018.02.003⟩
Journal of Experimental Child Psychology, Elsevier, 2018, 171, pp.71-83. ⟨10.1016/j.jecp.2018.02.003⟩
We examined whether French children in Grades 3 and 5 (aged ∼ 8–11 years) benefit from morphological relatedness beyond orthographic relatedness in the implicit learning of new spellings. Children silently read stories that included two target no
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0fa72cc1b64879539382f87e7e99b360
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03244841
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-03244841
Publikováno v:
Personal and Ubiquitous Computing. 18:1159-1167
According to the Search for Ideas in Associative Memory theory, ideas in a brainstorming session do not come one by one but rather in "trains of thought," which are rapid accumulations of semantically related ideas. In order to visualize these trains