Zobrazeno 1 - 10
of 65
pro vyhledávání: '"Aesthetic reading"'
Autor:
Stefania Carioli
Publikováno v:
Encyclopaideia, Vol 28, Iss 69, Pp 73-84 (2024)
The purpose of this paper is to reflect on the uniqueness of the aesthetic reading of children’s literature and child hermeneutics as foundations for reading education. The first section examines Louise Rosenblatt’s transactional model of aesthet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a281f7bfc74a4e50a3f4497a148952ba
Autor:
Andreea PARIS-POPA
Publikováno v:
Studia Universitatis Babeş-Bolyai. Philologia, Vol 69, Iss 3 (2024)
“I’ve read you right—I’m with you now”: Aesthetic Reading in Virginia Woolf’s Metafictional Short Stories. Despite critical interest in Virginia Woolf’s intense preoccupation with the imaginative process at the root of literary creation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/508176f10707423abd6179aed431870b
Publikováno v:
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura, Vol 38, Pp 231-260 (2023)
Resumen: Este artículo presenta una investigación de carácter cualitativo e idiográfico, que tiene como objetivo analizar el desarrollo de las competencias emocionales y las emociones estéticas de un grupo estudiantil de 5º de Educación Primar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0c5fa038eaff42b8879ddaca85a34735
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Drobnjak Boško, Nikolić Marko
Publikováno v:
Arhitektura i Urbanizam, Vol 2019, Iss 49, Pp 7-17 (2019)
Marking the 100th anniversary of the founding of Bauhaus, one of the leading and most influential modernist art schools, which, despite its short period of activity (1919-1933), paved the way for the new artistic, theoretical and social toponyms thro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bd50100e2d264779b252b7a733606f76
Researchers divide reading engagement into behavioral, affective, cognitive, and social dimensions and recommend studying engagement as a multifaceted concept (Lee et al., 2021). This research examines the effects of reading stance on affective and c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::ba67afcc48b830c49e75715839e8f25f
Autor:
Di Leo, Jeffrey R.1
Publikováno v:
Philological Quarterly. Winter/Spring2009, Vol. 88 Issue 1/2, p185-188. 4p.
Autor:
Spann Harald
Publikováno v:
Journal of Language and Cultural Education, Vol 3, Iss 2, Pp 1-13 (2015)
Claims for the value of literature in EFL teaching and learning traditionally centre around three models: the cultural, language, and the personal growth model (Carter & Long, 1991). In the context of EFL teacher education, the core question is: can
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/541bfc7805bc4836baf3c2cd56c67a97
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.