Zobrazeno 1 - 10
of 466
pro vyhledávání: '"Advising in language learning"'
Autor:
Maria Giovanna Tassinari
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 13, Iss 2, Pp 182-198 (2022)
Research on advising for language learning has benefited from various theoretical frameworks, such as sociocultural theory, ecological theory and, in recent years, the theory of complex dynamic systems. With its holistic perspective on second languag
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e5634e8c3604448bfd8f8be5e9a27d2
Autor:
Shelton-Strong Scott J.
Publikováno v:
Psychology of Language and Communication, Vol 26, Iss 1, Pp 415-449 (2022)
The present study takes a self-determination theory perspective (Ryan & Deci, 2017) to explore the connections linking advising in language learning and basic psychological need satisfaction, and ways participation in advising can enhance learner wel
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f65cc364b69e4857b07074ffc15c4913
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Toshinori Yasuda
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 9, Iss 1, Pp 11-32 (2018)
This study aims to introduce the psychological expertise required for advising in language learning (ALL) both in theoretical and practical aspects, focusing on two psychological factors that could frequently cause problems in language learning (i.e.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/212276a8388b4808b503d3f5927d6360
Autor:
Jo Mynard, Luke Carson
Advising in Language Learning (ALL) brings together examples of advising practice and research from various international contexts in a fast-developing field. A theoretical model based on constructivism and sociocultural theory (the Dialogue, Tools a
Publikováno v:
Studies in Self-Access Learning Journal, Vol 7, Iss 3, Pp 260-286 (2016)
One of the roles of language learning advisors is to help language learners become more autonomous and one crucial way to achieve this is to facilitate reflection on their learning through dialogues in advising sessions. Although previous studies on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1b8c5c0ea6c84a0ea1bd88d7856dc991
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.