Zobrazeno 1 - 10
of 28
pro vyhledávání: '"Adelina Ianos"'
Publikováno v:
Migraciones, Vol 0, Iss 31, Pp 99-123 (2013)
El objetivo de este artículo es analizar los procesos de autoidentificación con Cataluña y Otro Territorio (no español) de los jóvenes descendientes de migrantes en Cataluña en función de la cohorte generacional a la que pertenecen. Esta condi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42e43b5d25014887988d08c0d7e03381
Autor:
Ángel HUGUET, Silvia-Maria CHIREAC, Adelina IANOS, Judit JANÉS, Cecilio LAPRESTA, José-Luis NAVARRO, Clara SANSÓ
Publikováno v:
Revista Interuniversitaria de Formación del Profesorado, Vol 25, Iss 3, Pp 137-159 (2011)
Al objeto de profundizar en el debate “inmigración-lengua- escuela”, en el presente trabajo se presentan algunos datos derivados de estudios sobre la temática llevados a cabo por nuestro grupo de investigación en el contexto catalán. A partir
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d103c47787c94bafb5b72c480cf7e872
Publikováno v:
International Journal of Multilingualism. :1-15
Publikováno v:
International Multilingual Research Journal. 17:107-121
Publikováno v:
Journal for Multicultural Education. 16:399-414
Purpose Located in Western Catalonia (Spain), the article’s aim is to analyse the acculturation preferences of majority group high-school students towards their peers of Moroccan and Romanian descent. Furthermore, it aims to delve deeper into the i
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 25:2774-2787
This study explores integration and linguistic acculturation in Catalonia (Spain), a multilingual setting where a state and a regional language coexist with those of immigration. Using qualitative ...
Autor:
Ursula Hinostroza Castillo, Isabel Sáenz Hernández, Fernando Senar Morera, Cristina Petreñas Caballero, Adelina Ianos, Clara Sansó Galiay, Andrea Jardí Ferré, Àngel Huguet Canalís, Cecilio Lapresta Rey, Judit Janés Carulla
[EN] Inclusion in higher education continues to be a challenge, largely because of the barriers to learning that students face. One of the most effective ways to reduce and/or eliminate these barriers is the implementation of the Universal Design for
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0c3ddd171392ed18eb3fc7221815d27f
https://hdl.handle.net/10251/190814
https://hdl.handle.net/10251/190814
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Repositorio Abierto de la UdL
Universitad de Lleida
Universitad de Lleida
This study analyzes the influence of identity complexity on the linguistic acculturation expectations that Catalan high-school students hold towards their peers of Moroccan and Romanian origin. It also takes into account social status and cultural pr