Zobrazeno 1 - 10
of 559
pro vyhledávání: '"Active teaching"'
Autor:
Elena A. Kurchenkova
Publikováno v:
Russian Journal of Education and Psychology, Vol 15, Iss 5SE, Pp 503-518 (2024)
Background. There is a problem of the time lack used to control students' oral acquisition of professional terms in foreign language classes at universities. The use of the methodological technique of peer questioning can contribute to more effective
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/90f6e7f50df84c2189018c3a09195bb1
Autor:
Rogacheva , Olga Viktorovna
Publikováno v:
Известия Саратовского университета: Новая серия. Серия Философия. Психология. Педагогика, Vol 24, Iss 3, Pp 353-358 (2024)
Introduction. The tendency to increase the role of independent learning activities of students has actualized the search and implementation of effective conditions for their pedagogical support in the process of using active and interactive teaching
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e314e33b8c9a4ced937e4a0b022682e7
Autor:
Sukkar, Ahmad, Yahia, Moohammed Wasim, Mushtaha, Emad, Maksoud, Aref, Buhashima Abdalla, Salem, Nasif, Omar, Melahifci, Omer
Publikováno v:
Open House International, 2023, Vol. 49, Issue 1, pp. 205-220.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/OHI-10-2022-0259
Autor:
Smita Pakhmode, Manju Chandankhede, Amruta Dashputra, Madhur Gupta, Swati Panbude, Dilip R Timalsina
Publikováno v:
Journal of Clinical and Diagnostic Research, Vol 17, Iss 11, Pp 14-18 (2023)
Introduction: Team-based Learning (TBL) and Problem-based Learning (PBL), both active teaching methodologies, are known for improving problem-solving abilities, clinical reasoning, and motivating students for self-directed studies. Although both
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7cbbaba65f6b4d42a84724f7be29f786
Autor:
Cheremisova I.V.
Publikováno v:
Пенитенциарная наука, Vol 16, Iss 4 (60), Pp 450-458 (2022)
Introduction: the article analyzes dissertation research on the problem of forming the communicative culture of cadets when receiving higher education. Purpose: based on the analysis of recent dissertation research (Pedagogy) on the problem of for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1d8654c8205e48ed946abd10e34b5f84
Autor:
Pizzigoni, F.D.
Publikováno v:
Cabás, Vol 2022, Iss 28 (1-28), Pp 239-256 (2022)
Este artículo es una continuación del anterior ensayo aparecido en el número 27 de la Revista Cabás titulado Entre la protección del patrimonio y la educación: "construir" el museo escolar con el alumnado y pretende mostrar las implicaciones, e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/325f4b06c90049e496cfe4ffbe1fa822
Publikováno v:
Intangible Capital, Vol 19, Iss 1, Pp 1-3 (2023)
Education has become an intangible capital of vital importance in a changing context due to increasing complexity, uncertainty, accelerating globalisation and competitive rivalry. Likewise, the 2030 Agenda for Sustainable Development includes as one
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6a876a921eb243ac97f19fa92a4b9233
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.