Zobrazeno 1 - 10
of 324
pro vyhledávání: '"Active roll stabilization"'
Autor:
Seongjin Yim
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 9, Pp 19788-19799 (2021)
This article presents a method to design a controller for active roll stabilization (ARS) with a disturbance feedforward control. To design the controller, a linear 1-DOF roll model is adopted. With the model, three feedback controllers, i.e., linear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c52f774f03494291a09f6a003f549487
Publikováno v:
In IFAC PapersOnLine 2020 53(2):14375-14380
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
IFAC-PapersOnLine. 53:14375-14380
Active roll stabilization systems are used to improve both the ride dynamics and ride comfort. For that, the measureable information about road disturbance should be used to calculate the control variable for the actuators at the front and rear axle.
Autor:
Jaewon Nah, Seongjin Yim
Publikováno v:
Journal of Institute of Control, Robotics and Systems. 25:578-584
Autor:
Seongjin Yim
Publikováno v:
Journal of Mechanical Science and Technology. 32:1805-1813
This paper presents design methods of H∞ and sliding mode preview controllers for active roll stabilization. A lateral acceleration of the preceding vehicle is transmitted through vehicle-to-vehicle (V2V) communication. A preview controller can be
Im vorliegenden Beitrag wird ein nichtlinearer modellbasierter Regelungsansatz vorgestellt, der die Fahrzeugdynamik, im speziellen das Wank- und Nickverhalten eines Personenkraftwagens, gezielt beeinflusst. Das Ziel einer solchen Fahrdynamikregelung
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::41a00edbc7881fc9a496cb1c45ef81ab
https://www.scopus.com/inward/record.url?partnerID=HzOxMe3b&origin=inward&scp=85105893270
https://www.scopus.com/inward/record.url?partnerID=HzOxMe3b&origin=inward&scp=85105893270