Zobrazeno 1 - 10
of 138
pro vyhledávání: '"Active learning method"'
Publikováno v:
International Journal of Computational Intelligence Systems, Vol 17, Iss 1, Pp 1-26 (2024)
Abstract This paper processes a novel hierarchical high-dimensional clustering algorithm based on the Active Learning Method (ALM), which is a fuzzy-learning algorithm. The hierarchical part of the algorithm is composed of two phases: divisible and a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/41e39535d8a3417db295c25dfbd0dade
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Mechanics of Advanced Composite Structures, Vol 8, Iss 2, Pp 245-268 (2021)
In this paper, the aim is to propose a new model to obtain the mechanical properties of sand/glass polymeric concrete including modulus of elasticity and the ultimate tensile stress. The neural network soft computation, support vector machine (SVM),
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/99486a9b47f1488eae9a419dc46d13f3
Publikováno v:
10th Nordic Conference on Construction Economics and Organization
Publikováno v:
Journal of Artificial Intelligence and Data Mining, Vol 8, Iss 3, Pp 391-407 (2020)
In this work, a hierarchical ensemble of projected clustering algorithm for high-dimensional data is proposed. The basic concept of the algorithm is based on the active learning method (ALM) which is a fuzzy learning scheme, inspired by some behavior
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0400018cb4174747b84d891ae720b6f3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yehudina Ye. D., Khaniukov O. O., Golovach I. ,Kalashnykova I. Yu., O. S., Sapozhnychenko L. V.
Publikováno v:
Вісник проблем біології і медицини, Vol 2, Iss 4, Pp 217-222 (2018)
Background. The article describes the methods of the 6 th year students active teaching in the medical university on the subject Internal diseases. Traditional lecturing used in teaching has the lowest retention rate; the use of games as part of an i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/325ccddc54c74dbfbdca5cf6fb706ee3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.