Zobrazeno 1 - 8
of 8
pro vyhledávání: '"Academic burnout syndrome"'
Autor:
Elena Ortega-Campos, Gustavo R. Cañadas, Raimundo Aguayo-Estremera, Tania Ariza, Carolina S. Monsalve-Reyes, Nora Suleiman-Martos, Emilia I. De la Fuente-Solana
Publikováno v:
Mathematics, Vol 11, Iss 15, p 3315 (2023)
Burnout is a health problem that affects professionals and students or professionals in training, especially those in health areas. For this reason, it is necessary that it is properly identified to prevent the impact it can have on the work and pers
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e3a8b3428c084f0c918f20954350e04f
Autor:
Raimundo Aguayo-Estremera, Gustavo R. Cañadas, Elena Ortega-Campos, Tania Ariza, Emilia Inmaculada De la Fuente-Solana
Publikováno v:
Mathematics, Vol 11, Iss 6, p 1515 (2023)
Academic burnout is a psychological problem characterized by three dimensions: emotional exhaustion, depersonalization, and personal accomplishment. This paper studies the internal structure of the MBI-SS, the most widely used instrument to assess bu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ebe7d65589f4e468acc2e3d1f4ae363
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Muṭāli̒āt-i Ravān/Shināsī-i Bālīnī, Vol 8, Iss 30, Pp 163-188 (2018)
This study was conducted to examine the impact of upper alpha neurofeedback training on executive functions of the female students of the University of Kurdistan with academic burnout syndrome and depression symptoms. A semi-experimental method desig
Autor:
Raimundo Aguayo, Lucia Ramirez-Baena, Gustavo R. Cañadas, Guillermo A. Cañadas-De la Fuente, Elena Ortega-Campos, Latifa Assbaa-Kaddouri
Publikováno v:
Digibug. Repositorio Institucional de la Universidad de Granada
instname
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 16
Issue 5
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol 16, Iss 5, p 707 (2019)
instname
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 16
Issue 5
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol 16, Iss 5, p 707 (2019)
Studying for a university degree can be very demanding, as students must cope with a variety of academic, social and personal challenges. If these demands persist, and if there are insufficient resources with which to address them, they will eventual
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e1137918425544005720c2ddd6aa4d91
Autor:
Ferrel Ortega, Fernando Robert, Ferrel Ballestas, Lucía Fernanda, Cantillo Aguirre, Ada Amalia, Jaramillo Campo, Juliana, Jiménez Suárez, Sandra Milena
Publikováno v:
Psicogente, Volume: 20, Issue: 38, Pages: 336-352, Published: DEC 2017
Resumen Objetivo: Comparar las dimensiones del Síndrome de Burnout en estudiantes de Ingenierías y Ciencias de la Salud, en relación con las variables académicas (promedio ponderado, semestre y programa cursado) y sociodemográficas (edad, géner
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______618::951e137843ddafa00723a3dbd5c38a4d
http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0124-01372017000200336&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.org.co/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S0124-01372017000200336&lng=en&tlng=en
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.