Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"Abstraction in context"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yılmaz, Rümeysa
Matematiksel kavram ve genellemelerin öğretiminde, soyutlama sürecinin analizinden yararlanılması, soyutlamaya olan ilginin artarak devam etmesine yol açmış bulunmaktadır. Öğrencilerin soyutlama süreçlerini inceleyen araştırmacılar; b
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______9458::6eca3b798cbd835a8f34185af4b9e0fb
http://hdl.handle.net/11452/21617
http://hdl.handle.net/11452/21617
Autor:
Kidron, Ivy
Publikováno v:
CERME11
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Utrecht University, Feb 2019, Utrecht, Netherlands
www.cerme11.org
International audience; The present research study is a theoretical reflection on the notion of a priori analysis in two different theories: the Theory of Didactical Situations (TDS) and the theory of Abstraction in Context (AiC). For both theories t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::7810ed3e2dc290f5b4259f1b3ffe30ce
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02417373
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-02417373
The main purpose of this study is to investigate mathematics teachers’ mathematical thinking process while they are constructing the length of [Formula Presented] by paper folding. To carry out this aim, two teachers-who are PhD. students-were inte
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3147::3cf0e11f85488562e3cb83617f89c2f9
https://hdl.handle.net/20.500.12684/193
https://hdl.handle.net/20.500.12684/193
Autor:
Kouropatov, Anatoli, Dreyfus, Tommy
Publikováno v:
CERME 10
CERME 10, Feb 2017, Dublin, Ireland
CERME 10, Feb 2017, Dublin, Ireland
International audience; We show how a combination of two theories, Abstraction in Context and Proceptual Thinking, served as basis for design decisions in the framework of a research study about learning the integral concept in high school via constr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::66e9e9814f392ee9bea88eea1c4a8e87
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01948861
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01948861
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Charles University in Prague, Faculty of Education; ERME, Feb 2015, Prague, Czech Republic. pp.2249-2255
CERME 9-Ninth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, Charles University in Prague, Faculty of Education; ERME, Feb 2015, Prague, Czech Republic. pp.2249-2255
International audience; In this report, we highlight the epistemic actions and concomitant discursive shifts of four students as they reinvent the fundamental idea and technique in Euler's method. We use this case to further the theoretical and metho
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::f68fbab9b0bb601b3cea25309c8a1d12
https://hal.science/hal-01288627
https://hal.science/hal-01288627
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.