Zobrazeno 1 - 10
of 85
pro vyhledávání: '"Ability self-concept"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
Achievement motivation is not a single construct but rather subsumes a variety of different constructs like ability self-concepts, task values, goals, and achievement motives. The few existing studies that investigated diverse motivational constructs
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/545ce6ddc69e4deaa04ac328609f932a
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 4 (2019)
The self-concept of ability in math in elementary school is an early predictor for future math-related choices and careers. Unfortunately, already at this early age girls report lower ability self-concepts in math than boys—despite their comparable
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a910313855bf4d51a2422c55bcf4bd4b
This study aims to investigate various profiles of achievement-related beliefs and motivation in language arts and STEM fields.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::950631821226d991c0380af6091aff1c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Youth and Adolescence
Gendered occupational and educational choices have often been traced back to gender differences in students’ domain-specific ability self-concept and intrinsic motivation. This study explored the role of believing in an “innate” math or languag
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4e05bd25f2d5d6c9a10740b9b38a1272
http://hdl.handle.net/2003/40073
http://hdl.handle.net/2003/40073
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.