Zobrazeno 1 - 10
of 202
pro vyhledávání: '"ADHD diagnosis"'
Autor:
Rui Sampaio, João Caseiro
Publikováno v:
Portuguese Journal of Pediatrics, Vol 55, Iss 3 (2024)
Introduction and objectives: Studies carried out worldwide concluded that children born in the last months of the school year are more likely to be diagnosed with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD), in what is known as the relative age e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e37c6b8b77f344afbc122f9bcd18d533
Publikováno v:
Entropy, Vol 26, Iss 5, p 392 (2024)
The precise mathematical description of gaze patterns remains a topic of ongoing debate, impacting the practical analysis of eye-tracking data. In this context, we present evidence supporting the appropriateness of a Lévy flight description for eye-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1af107305ff8463f9f72705f08a0932e
Publikováno v:
BMC Pediatrics, Vol 23, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
Abstract Background Attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is one of the most prevalent psychiatric disorders in childhood. In Switzerland, the complex diagnosis and treatment are being carried out by adolescent−/child psychiatrists, and p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/571fd5b8cf7045a8933e49f7bea86a61
Autor:
Zhihao Zhang, Simin Kang, Jifan Yu, Heyang Li, Gaohan Yin, Hongxing Zhang, Li Sun, Dangxiao Wang
Publikováno v:
IEEE Transactions on Neural Systems and Rehabilitation Engineering, Vol 31, Pp 4561-4569 (2023)
Attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD) is a prevalent neurodevelopmental disorder that affects children. However, the traditional scale-based diagnosis methods rely more on subjective experiences, leading to a demand of objective biomarkers
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/590e4567e6e24a9b9c09b6f22efd8c2e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mikolas, Pavol, Vahid, Amirali, Bernardoni, Fabio, Süß, Mathilde, Martini, Julia, Beste, Christian, Bluschke, Annet
The diagnostic process of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is complex and relies on criteria sensitive to subjective biases. This may cause significant delays in appropriate treatment initiation. An automated analysis relying on subjec
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A91445
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A91445/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A91445/attachment/ATT-0/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Psychiatry, Vol 19, Iss 1, Pp 1-12 (2019)
Abstract Background There has been a steady rise in the use of medication by Israeli school children to treat ADHD, partly due to what seems like school teachers’ and counselors’ tendency to express positive attitudes towards its use. Therfore it
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fd8318fea6294de38a4bfa54e7f61c9f
Autor:
Hetmańczyk, Hewilia, Kawiak, Ewelina
Publikováno v:
Edukacja - Technika - Informatyka / Education - Technology - Computer Science. IX(1):237-242
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=712731