Zobrazeno 1 - 10
of 39
pro vyhledávání: '"ABN method"'
Publikováno v:
Heliyon, Vol 10, Iss 9, Pp e29831- (2024)
Mathematics teaching strategies have a positive impact on learning. However, there is a lack of studies on non-traditional approaches to early mathematics education in the specialized scientific literature. In this theoretical framework, a study to c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea0a598e54194ee68198b41f5c2cb774
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
María del Carmen Canto López, Malena Manchado Porras, José Carlos Piñero Charlo, Carlos Mera Cantillo, Cándida Delgado Casas, Estíbaliz Aragón Mendizábal, Manuel Antonio García Sedeño
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The traditional way of teaching mathematics generates significant learning difficulties in students that are reflected in their academic performance. In recent years, the number of teachers and researchers interested in finding innovative, flexible a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0b6fc94f756433282d9de6415afbcae
Publikováno v:
Journal of Educational, Cultural and Psychological Studies, Vol 0, Iss 17, Pp 75-96 (2018)
Results are presented abut a professional development workshop based on the ABN Method for learning mathematics (N = 27), conducted in Talca, Chile, for Pre-K and Primary in-service teachers (children from 4 to 7 years of age in charge). The workshop
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8261747dbb4f4ca28eebe3663a555410
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
This article presents the results of a comparative study regarding the impact and contribution of two instructional approaches to formal and informal mathematical reasoning with two groups of Spanish students, aged four and five. Data indicated that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31250fadd8904907bb9909a88ccac986
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Buyo Míguez, Andrea
Buyo Míguez, Andrea. (2022). Percepción docente sobre el método abierto basado en números en educación infantil: su formación y utilización. [Traballo de Fin de Grao. Universidade da Coruña] [Resumen] La finalidad de este trabajo es investiga
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1595::21280da209f9f706c970d0868ef7f3e9
https://hdl.handle.net/2183/32277
https://hdl.handle.net/2183/32277
Autor:
Matilla Fernández, Paula
Publikováno v:
GREDOS. Repositorio Institucional de la Universidad de Salamanca
Fundacion Sancho el Sabio Fundazioa (FSS)
Fundacion Sancho el Sabio Fundazioa (FSS)
[ES] La enseñanza de las matemáticas es una tarea que suele resultar complicada en todos los niveles educativos; no obstante, todos sabemos de lo importante que es que los niños y niñas adquieran una buena base desde edades muy tempranas. Durante
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9fee4970f04ecee612486e2b2c33552f
http://hdl.handle.net/10366/150413
http://hdl.handle.net/10366/150413