Zobrazeno 1 - 10
of 15
pro vyhledávání: '"A.J. Greidanus"'
Publikováno v:
Journal of Fluid Mechanics, 952
The interaction between a turbulent boundary layer flow and compliant surfaces is investigated experimentally. Three viscoelastic coatings with different material stiffnesses are used to identify the general surface response to the turbulent flow con
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b87711a506f4baa21fde0deeabb5c090
http://resolver.tudelft.nl/uuid:5357b1cd-1996-4a83-be47-dbae44b54cf0
http://resolver.tudelft.nl/uuid:5357b1cd-1996-4a83-be47-dbae44b54cf0
Publikováno v:
Journal of Fluid Mechanics, 859
We investigate the deformation of a linear viscoelastic compliant coating in a turbulent flow for a wide range of coating parameters. A one-way coupling model is proposed in which the turbulent surface stresses are expressed as a sum of streamwise-tr
Publikováno v:
Flow, Turbulence and Combustion, 96 (3), 2016
The transition from the laminar to the turbulent regime in linearly stable shear flows, for example, pipe and plane Couette flows, occurs abruptly with no precursor. The evolution of turbulent spots has been studied to better understand the dynamics
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Flow, Turbulence and Combustion. 96:621-621
Publikováno v:
Journal of Physics: Conference Series, 318(8)2011
We use a Taylor-Couette facility to study the drag reducing effects of commercial surface products at high shear Reynolds numbers (Res) under perfect couter-rotating conditions (riwi=rowo). The correlation between torque contribution of the von Karma
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::b45da05084e76656767e46b57533c33a
http://resolver.tudelft.nl/uuid:05e4c7c8-a77e-4250-aa7f-62b10abd7fb4
http://resolver.tudelft.nl/uuid:05e4c7c8-a77e-4250-aa7f-62b10abd7fb4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Procedia Engineering, 34, 2012
The largest part of hydrodynamic drag during rowing, sailing or canoeing is the turbulent skin friction (80-90%). Higher velocities can be achieved by reducing the friction drag as a result of surface treatment. This research focuses on the developme
Publikováno v:
Experiments in Fluids, 56, 2015
A Taylor–Couette facility was used to measure the drag reduction of a riblet surface on the inner cylinder. The drag on the surfaces of the inner and outer cylinders is determined from the measured torque when the cylinders are in exact counter-rot
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.