Zobrazeno 1 - 10
of 271
pro vyhledávání: '"A. Yliherva"'
Autor:
Sirpa, Pirilä *, Paula, Saarentaus *, Terhi, Ansamaa, Niemitalo-Haapola, Elina, Anneli, Yliherva *, Leena, Rantala *
Publikováno v:
In Journal of Voice June 2022
Autor:
Martina Micai, Francesca Fulceri, Tommaso Salvitti, Giovanna Romano, Luise Poustka, Robert Diehm, Georgi Iskrov, Rumen Stefanov, Quentin Guillon, Bernadette Rogé, Anthony Staines, Mary Rose Sweeney, Andrew Martin Boilson, Thora Leósdóttir, Evald Saemundsen, Irma Moilanen, Hanna Ebeling, Anneli Yliherva, Mika Gissler, Tarja Parviainen, Pekka Tani, Rafal Kawa, Eva Pisula, Astrid Vicente, Célia Rasga, Magdalena Budişteanu, Ian Dale, Carol Povey, Noelia Flores, Cristina Jenaro, Maria Luisa Monroy, Patricia García Primo, Tony Charman, Susanne Cramer, Christine Kloster Warberg, Ricardo Canal-Bedia, Manuel Posada, Diana Schendel, Maria Luisa Scattoni
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 13 (2022)
There is very little knowledge regarding autistic adult services, practices, and delivery. The study objective was to improve understanding of current services and practices for autistic adults and opportunities for improvement as part of the Autism
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c7279ad1937d410b87d2dfed2247b63a
Autor:
Robin van Kessel, Sebastian Walsh, Amber N. V. Ruigrok, Rosemary Holt, Anneli Yliherva, Eija Kärnä, Irma Moilanen, Eva Hjörne, Shruti Taneja Johansson, Diana Schendel, Lennart Pedersen, Meta Jørgensen, Carol Brayne, Simon Baron-Cohen, Andres Roman-Urrestarazu
Publikováno v:
Molecular Autism, Vol 10, Iss 1, Pp 1-15 (2019)
Abstract Introduction The universal right to education for people with disabilities has been highlighted by the Universal Declaration on Human Rights and the Convention on the Rights of Persons with Disabilities. In this paper, we mapped policies add
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3d58ff604ffa4d4ca69274e8db91ecf2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Martina Micai, Antonio Ciaramella, Tommaso Salvitti, Francesca Fulceri, Laura Maria Fatta, Luise Poustka, Robert Diehm, Georgi Iskrov, Rumen Stefanov, Quentin Guillon, Bernadette Rogé, Anthony Staines, Mary Rose Sweeney, Andrew Martin Boilson, Thora Leósdóttir, Evald Saemundsen, Irma Moilanen, Hanna Ebeling, Anneli Yliherva, Mika Gissler, Tarja Parviainen, Pekka Tani, Rafal Kawa, Astrid Vicente, Célia Rasga, Magdalena Budişteanu, Ian Dale, Carol Povey, Noelia Flores, Cristina Jenaro, Maria Luisa Monroy, Patricia García Primo, Tony Charman, Susanne Cramer, Christine Kloster Warberg, Ricardo Canal-Bedia, Manuel Posada, Maria Luisa Scattoni, Diana Schendel
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 12 (2021)
The Autism Spectrum Disorders in the European Union (ASDEU) survey investigated the knowledge and health service experiences of users and providers to generate new hypotheses and scientific investigations that would contribute to improvement in healt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7365882a9354c3089a70dd1371f96b4
Autor:
Kovaniemi, Susanna, Alakortes, Jaana, Carter, Alice S., Yliherva, Anneli, Bloigu, Risto, Joskitt, Leena O., Moilanen, Irma K., Ebeling, Hanna E.
Publikováno v:
In Infant Behavior and Development May 2018 51:1-14
Autor:
Hanna‐Leena Taskila, Minna Heikkinen, Anneli Yliherva, Taina Välimaa, Mikko Hallman, Tuula Kaukola, Hanna Kallankari
Publikováno v:
Acta Paediatrica. 111:2100-2107
Aim: This Finnish study compared language and reading abilities between schoolchildren born at a very low gestational age (VLGA) of
Autor:
Yliherva, Anneli, Rantala, Leena, Vakkila, Ella, Ebeling, Hanna, Gissler, Mika, Parviainen, Tarja, Moilanen, Irma
Publikováno v:
Kuntoutus
Johdanto: Autismikirjon lapselle suositellaan yksilökuntoutusta ja lähi-ihmisten ohjausta laaja-alaisten toimintavaikeuksien vuoksi. Kuitenkaan suositusten toteutumisesta perheiden näkökulmasta ei ole tietoa Suomessa tai muissakaan Euroopan maiss
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.