Zobrazeno 1 - 10
of 154
pro vyhledávání: '"A. Jesús Moya-Guijarro"'
Autor:
David Moreno Escribano
Publikováno v:
Elos: Revista de Literatura Infantil e Xuvenil. :1-4
Autor:
Gaudin, John
Publikováno v:
Discourse Studies, 2011 Aug 01. 13(4), 512-514.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/24049940
Autor:
Plaza, Silvia Molina
Publikováno v:
Atlantis, 2010 Dec 01. 32(2), 161-167.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/41055409
Autor:
Peipei Jia
Publikováno v:
Functions of Language. 24:249-257
Autor:
Jesús Moya-Guijarro, Eija Ventola
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 16, Iss spec, Pp 9-26 (2023)
This paper identifies the transitivity strategies used in six picture books that aim to challenge gender stereotypes. They were selected because of the large number of commonalities they share; they are all authentic texts, written in English and wer
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de0482604331470d9c7275e2eee0caec
Publikováno v:
Atlantis, Vol 44, Iss 1, Pp 164-185 (2022)
The main aim of this article is to identify the visual and verbal strategies that authors and illustrators display in five picture books featuring children who do not conform to traditional masculine gender stereotypes. The theoretical framework adop
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc25236df25345799da99ae5e5076a15
Autor:
Lin, Xintong1, Liu, Xiqin1 flxqliu@scut.edu.cn
Publikováno v:
Critical Arts: A South-North Journal of Cultural & Media Studies. Feb2023, Vol. 37 Issue 1, p109-111. 3p.
Autor:
Arsenio Jesús Moya-Guijarro
Publikováno v:
Sintagma, Vol 33, Pp 101-116 (2021)
The aim of this paper is to analyse how visual metonymies contribute to the challenging of gender stereotypes in a sample of three picture books. Multimodal social semiotic (Kress & van Leewen 2006, Painter, Martin & Unsworth 2013), and cognitive app
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ae7622926ad34a9092e720ff87a5745c
Análisis semiótico y multimodal de los escenarios de libros álbumes que retan estereotipos de género
Publikováno v:
Ocnos, Vol 18, Iss 3 (2019)
Este artículo pretende identificar las estrategias visuales que a nivel circunstancial (metafunción representativa) utilizan autores e ilustradores de tres libros álbum para fomentar un discurso de género progresista. Los cuentos seleccionados pa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/158868b4ef114fb786e3b6dcd24c31ba
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.