Zobrazeno 1 - 10
of 135
pro vyhledávání: '"A. Aktan-Erciyes"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Parental input during book reading and toddlers' elicited and spontaneous communicative interactions
Publikováno v:
In Journal of Applied Developmental Psychology July-August 2022 81
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
The present study investigates the relations between L2-English proficiency and L1-Turkish lexical property evaluations. We asked whether L2 proficiency affects lexical properties, including imageability and concreteness ratings of 600 Turkish words
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d7587a029e494c28875c22885cf9063a
Publikováno v:
In Cognitive Development April-June 2020 54
Autor:
Agnieszka Dynak, Alaa Almohammadi, Aleksander Veraksa, Alex de Carvalho, Anne-Caroline Fiévet, Aslı Aktan-Erciyes, Cara Cashon, Caroline Frances Rowland, Catherine Laing, Christina Bergmann, Christina Keller, Christopher Fennell, Cielke Hendriks, Daniela Santos Oliveira, Elena Andonova, Erin Hannon, Ewa Haman, Grzegorz Krajewski, Haifa Alroqi, Hila Gendler-Shalev, Jeanne Shinskey, Jessica Hay, Julien Mayor, Junko Kanero, Karli Nave, Karolina Mieszkowska, Katherine Golway, Khadeejah Alaslani, Kolbie Vincent, Lucy M. Anderson, Luis Muñoz, Lynn Perry, Magdalena Łuniewska, Margarita Gavrilova, Marina Kalashnikova, Michael C Frank, Michal Zivan, Mihaela Barokova, Mireille Babineau, Naomi Havron, Naomi J. Aldrich, Natalia Kartushina, Nayeli Gonzalez-Gomez, Nevena Dimitrova, Nivedita Mani, Nonah Olesen, Rebecca A. Lundwall, Rola Farah, Shannon P. Gibson, Stephanie Custode, Suzanne Aussems, Tzipi Horowitz-kraus
Publikováno v:
Language Development Research, Vol 2, Iss 1 (2022)
The COVID-19 pandemic, and the resulting closure of daycare centers worldwide, led to unprecedented changes in children’s learning environments. This period of increased time at home with caregivers, with limited access to external sources (e.g., d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f6970bfd95624330ab2d6894c3ae3050
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Bilingualism: Language and Cognition. :1-13
Bilingual and monolingual children might have different styles of using multimodal language. This study investigates speech disfluency and gesture production of 5- and 7-year-old Turkish monolingual (N = 61) and Turkish–English bilingual children (