Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"A. A. POLONNIKOV"'
Publikováno v:
Pedagogical Review. :173-177
Autor:
A. V. KORZHUEV, N. N. ANTONOVA
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 27, Iss 1, Pp 70-78 (2018)
The article examines the contours of pedagogical semiology, reveals the criteria for the correspondence of scientific and pedagogical text to reader’s understanding adequate to author’s vision of phenomena described and the pedagogical reality. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ab4f68da1d2944f29ad550887d7eef80
Autor:
A. S. Robotova
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 1, Iss 10, Pp 58-63 (2017)
The paper is constructed as a polemical reflection, as a response to A.A. Polonnikov's article about the complex relationships between the language system ofpedagogical sciences and its reflection in the image of pedagogical reality.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/572e2c4cf69a4e5ca5500cf3fcee371f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Il'in, Mikhail V.1 (AUTHOR), Polonnikov, Denis A.1 (AUTHOR), Novikov, Alexander S.1,2 (AUTHOR), Sysoeva, Alexandra A.1 (AUTHOR), Safinskaya, Yana V.1 (AUTHOR), Bolotin, Dmitrii S.1 (AUTHOR) d.s.bolotin@spbu.ru
Publikováno v:
ChemPlusChem. Oct2023, Vol. 88 Issue 10, p1-9. 9p.
Autor:
Aleksandr A. Polonnikov
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 0, Iss 6, Pp 127-136 (2022)
The main theme of this paper is the content of professional mediation in an educational context a culturally, scientifically, and educationally diverse settings. The actor’s choice of an educational strategy is presented as a complex act of self-id
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/060891de32cd4db9b86d87c2a203ed92
Autor:
A. A. Polonnikov
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 31, Iss 4, Pp 79-91 (2022)
The paper follows into the critical pedagogy tradition. It analyzes discourses of renewing the sense of teaching liberal disciplines, philosophical ones in the first place, in higher school, with factors of lowering their status identified in it. Amo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2725fe8933924c438792971b392ed24b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
A. A. POLONNIKOV
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 27, Iss 1, Pp 79-89 (2018)
The paper presents a commentary on the article “Pedagogical knowledge and a scholarly text reflecting it in the realities of the “semiological turn” (a dialogue with A.A. Polonnikov)” by A.V. Korzhuyev and N.N. Antonova. The author analyzes t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a85c0503292f4ebab52e964d4e554cb8
Autor:
A. A. Polonnikov
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 28, Iss 4, Pp 150-159 (2019)
The article is a response to Professor Dorotа Klus-Stańskа’s scholarly-methodological book published in Poland. It deals with the analysis of the current didactic situation in the East-European region in the recent decades of the 21st century. T
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b509c294851440ec99dbce0af403679b