Zobrazeno 1 - 10
of 8 544
pro vyhledávání: '"A, Säljö"'
Publikováno v:
Journal of Workplace Learning, 2024, Vol. 36, Issue 5, pp. 301-318.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JWL-12-2023-0190
Publikováno v:
Frontline Learning Research, Vol 12, Iss 3 (2024)
Expert performance in a domain is often defined as maximal adaptation to stable task constraints. This definition is useful when analyzing the vertical transition when novices become experts. However, many workplaces undergo considerable changes and,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e6fffadedac2416189c3e672469e6745
Autor:
Johan Liljestrand
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 9, Iss 1, Pp 109-113 (2000)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/033aa485d83f4bfe8825c366c6122e0a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kullenberg, Tina
In this discussion, Roger Säljö turns to the educational scholar’s role in current times where schooling tends to be dictated by narrow political goals and normative concepts. He urges the field to consider both theoretical and practice-oriented
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::b6e6224112e593a85b8e1160fb01c958
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hkr:diva-21125
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hkr:diva-21125
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontline Learning Research; 2024, Vol. 12 Issue 3, p20-44, 25p
Autor:
John T. E. Richardson
Publikováno v:
Interchange. 46:239-269
Marton and Saljo (Br J Educ Psychol 46:4–11, 1976a) described deep-level and surface-level processing in experiments in which students read and recalled academic texts. They did not discuss whether levels of processing had any counterparts in stude
Publikováno v:
Frontline Learning Research, Vol 12, Iss 1 (2024)
This study connects to an ongoing discussion about the limits and affordances of simulators as realistic and relevant contexts for professional learning, in this case in the development of visual expertise. Earlier studies of simulator-based maritime
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3c6efd9ac7ad4a4c99bf4831c7639046
Autor:
Roger Säljö
Publikováno v:
Confero: Essays on Education, Philosophy and Politics, Vol 9, Iss 2 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/deef9d0383a840439ae047733242fec9