Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"3D digital microscopy"'
Autor:
Willemijn S. Elkhuizen, Tom W. J. Callewaert, Emilien Leonhardt, Abbie Vandivere, Yu Song, Sylvia C. Pont, Jo M. P. Geraedts, Joris Dik
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 7, Iss 1, Pp 1-22 (2019)
Abstract A seventeenth-century canvas painting is usually comprised of varnish and (translucent) paint layers on a substrate. A viewer’s perception of a work of art can be affected by changes in and damages to these layers. Crack formation in the m
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d6bf09f600b466896ebf17682784abf
Autor:
Abbie Vandivere, Annelies van Loon, Kathryn A. Dooley, Ralph Haswell, Robert G. Erdmann, Emilien Leonhardt, John K. Delaney
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 7, Iss 1, Pp 1-16 (2019)
Abstract The initial steps that Johannes Vermeer took to create Girl with a Pearl Earring (c. 1665) are, partially or completely, hidden beneath the painted surface. Vermeer’s painting technique involved applying underlayers that vary in colour and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80f662aa642e47c9b082a4a48f9048c8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
John K. Delaney, Kathryn A. Dooley, Robert G. Erdmann, Annelies van Loon, Ralph Haswell, Emilien Leonhardt, Abbie Vandivere
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 7, Iss 1, Pp 1-16 (2019)
The initial steps that Johannes Vermeer took to create Girl with a Pearl Earring (c. 1665) are, partially or completely, hidden beneath the painted surface. Vermeer’s painting technique involved applying underlayers that vary in colour and thicknes
Publikováno v:
Technè
Technè, 2017, 45, pp.100-113. ⟨10.4000/techne.1324⟩
Technè, Centre de recherche et de restauration des musées de France, 2017, 45, pp.101--114
Technè, 2017, 45, pp.100-113. ⟨10.4000/techne.1324⟩
Technè, Centre de recherche et de restauration des musées de France, 2017, 45, pp.101--114
L’Apollon de Lillebonne est, à ce jour, la plus grande sculpture de bronze représentant une divinité, découverte en Gaule romaine. Datée stylistiquement du iie siècle de notre ère, la statue, qui figure un Apollon lyricine, provient de l’a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::e6ef56f4519ab7d2f28153ec4b65d7d0
http://journals.openedition.org/techne/1324
http://journals.openedition.org/techne/1324
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Emilien Leonhardt, Tom Callewaert, Yu Song, Willemijn S. Elkhuizen, Abbie Vandivere, Joris Dik, Jo M. P. Geraedts, Sylvia C. Pont
Publikováno v:
Heritage Science, Vol 7, Iss 1, Pp 1-22 (2019)
Heritage Science, 7(1)
Heritage Science, 7(1)
A seventeenth-century canvas painting is usually comprised of varnish and (translucent) paint layers on a substrate. A viewer’s perception of a work of art can be affected by changes in and damages to these layers. Crack formation in the multi-laye
Autor:
Rossella Duches, Jacopo Crezzini, Claudio Tuniz, Alex Fontana, Federico Bernardini, Nicola Nannini, Francesco Boschin, Giampaolo Dalmeri
Despite the widespread application of high-resolution quantitative methods in bone taphonomy, very few studies have focused on projectile impact marks. Therefore, in a previous work, we explored the potential of 3D microscopy in distinguishing bone h
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::cbebf00d347e0346d9d59ef0374b57aa
http://hdl.handle.net/11365/1061287
http://hdl.handle.net/11365/1061287
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.