Zobrazeno 1 - 5
of 5
pro vyhledávání: '"學習情緒"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
巫博瀚 Po-Han Wu, 賴英娟 Ying-Chuan Lai
Publikováno v:
Journal of Research in Education Sciences, Vol 56, Iss 3, Pp 119-149 (2011)
本研究以學習情緒的控制價值理論為基礎,探討個人與學校層次變項對學習情緒之影響。研究資料係取自PISA 2006所釋出之階層巢套資料,有效樣本為8,678 名(女生4,134 名、男生4,544 名)來自2
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aaab7016cece447bb805d6eedb4dcb1f
Autor:
蔡宛蓁, Tsai, Wan Chen
本研究旨在透過量化研究的方式,探究國小高年級學童知覺的教師教學風格類型與數學學習情緒、學習動機之間的關係。於研究歷程中,擇定台北市、新北市國小高年級學童共計872人為研究
Externí odkaz:
http://thesis.lib.nccu.edu.tw/cgi-bin/cdrfb3/gsweb.cgi?o=dstdcdr&i=sid=%22G0095152024%22.
Autor:
陳鳳吟, Chen, Feng Yin
不同於其他情意因素的成熟發展(Horwitz, Horwitz, & Cope, 1986; Dörnyei, 1998; Gardner, 2001; Gardner & MacIntyre, 1993),無聊此情意因素在語言學習的領域中一直以來皆為被忽略的對象。過去研究顯示,無聊
Externí odkaz:
http://thesis.lib.nccu.edu.tw/cgi-bin/cdrfb3/gsweb.cgi?o=dstdcdr&i=sid=%22G1005510151%22.
Autor:
胡琬琪, Hu, Wan Chi
Game-based learning can provide a safe environment with satisfied basic needs during learning process, problem solving domain foundation, funny and attractive characteristics for learners. Skill learning games are different from normal cognitive and
Externí odkaz:
http://thesis.lib.nccu.edu.tw/cgi-bin/cdrfb3/gsweb.cgi?o=dstdcdr&i=sid=%22G0099913005%22.