Zobrazeno 1 - 10
of 110
pro vyhledávání: '"Žitko, Branko"'
Publikováno v:
In Expert Systems With Applications January 2022 187
Publikováno v:
Applied Computer Systems, Vol 26, Iss 1, Pp 31-37 (2021)
The research investigates how note-taking practice affects the learning process in Tutomat, an intelligent tutoring system. The complete analysis includes (i) the identification of learning analytics variables to describe student-Tutomat interaction;
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42199a7ad0b94f6e8fcbd76caecb88d2
Autor:
Grubišić, Ani, Stankov, Slavomir, Žitko, Branko, Šarić-Grgić, Ines, Gašpar, Angelina, Brajković, Emil, Vasić, Daniel
Publikováno v:
Journal of Universal Computer Science (JUCS); 2023, Vol. 29 Issue 8, p866-891, 26p
NL2SH (Natural Language to Semantic Hypergraph) dataset can be used to build and evaluate methods for knowledge extraction and representation based on a semantic hypergraph. Each sentence has natural language annotations and dedicated semantic hypere
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::d6fd629e42fcbae1459c8f976ec7072b
https://www.bib.irb.hr/1269323
https://www.bib.irb.hr/1269323
Autor:
Žitko, Branko, Bročić, Lucija, Gašpar, Angelina, Grubišić, Ani, Vasić, Daniel, Ines Šarić-Grgić
This paper focuses on Predicate Sense Disambiguation (PSD) based on PropBank guidelines. Different approaches to this task have been proposed, from purely supervised or knowledge-based, to recently hybrid approaches that have shown promising results.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=57a035e5b1ae::9832fb072f6148a1f9c4fce393dc790c
https://www.bib.irb.hr/1217111
https://www.bib.irb.hr/1217111
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Expert Systems With Applications May 2009 36(4):8185-8196
Publikováno v:
In Computers & Education 2009 53(3):591-602
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Computers & Education 2008 51(3):1017-1036