Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"Štefan Chudý"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 10, Iss 1 (2023)
AbstractDiscipline is closely linked to the teaching profession. The article focuses on factors affecting discipline in teaching while also specifying the terminology for the concept of discipline in new teachers and defining teacher expectations in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f2148095509c4f62ac8a2b95ef8342de
Autor:
Štefan Chudý
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 13, Iss 3 (2017)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/efd4a3d47f734c4bb3368aa9331a6505
Publikováno v:
Meta: Research in Hermeneutics, Phenomenology and Practical Philosophy, Vol VI, Iss 2, Pp 618-633 (2014)
This article deals with the first part of beginning teachers, as actors of education in the school environment. Discipline plays a role in the procedural and personal control activities beginning teacher. Defining discipline is based on the concept o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6ee45b66ae8042aab3e603a91c645d19
Publikováno v:
Paidagogos, Vol 2013, Iss 2 (2013)
Empirická studie je dílčím výstupem z projektu Didaktické znalosti obsahu u učitelů výchovy k občanství a učitelů společenskovědního vzdělávání. V úvodní části je stručně vymezen termín didaktické znalosti obsahu a popsán
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5fe9bcffcfb44f78b71ef1785a8c5d5f
Autor:
Štefan Chudý, Pavel Neumeister
Publikováno v:
Paidagogos, Vol 2013, Iss 1 (2013)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d5572992c5844a4998c728616f0e0007
Autor:
Štefan Chudý
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 15, Iss 1 (2005)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c93540e556074d08a890f93812dad509
Autor:
Štefan Chudý
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 13, Iss 4 (2003)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8aca986cc9204c59a0df46e74232c804
Proffesional beliefs of beginning teachers, which is the main topic of the monograph entitled Selected aspects of formation of the professional beliefs of beginning teachers, is a multidisciplinary phenomenon, which is not yet clearly established in
Autor:
Zhaohao Nian, Štefan Chudý
Publikováno v:
e-Pedagogium. 22:36-50
Autor:
Štefan Chudý, Jitka Plischke
Publikováno v:
The New Educational Review. 70:107-117
This theoretical study explores the flipped classroom concept as an innovative teaching method within higher education. The main aim is to present the benefits and limits of implementing the flipped classroom in the Czech higher educational context.