Zobrazeno 1 - 10
of 102
pro vyhledávání: '"Šašinková, P"'
Autor:
Alžběta Šašinková, Jiří Čeněk, Pavel Ugwitz, Jie-Li Tsai, Ioannis Giannopoulos, David Lacko, Zdeněk Stachoň, Jan Fitz, Čeněk Šašinka
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 13, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
Abstract We examined theories of cross-cultural differences in cognitive style on a sample of 242 participants representing five cultural groups (Czechia, Ghana, eastern and western Turkey, and Taiwan). The experiment involved immersive virtual envir
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1dd643de77164b07b63a5c6e482da281
From reading style to cognitive style and its possible application: an eye-tracking and CFT approach
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract Reading strategies and cognitive styles have been the objective of many researchers. However, the relation between these two concepts remains unclear. This paper is focusing on three goals. Firstly, we verify the reliability of the eye-track
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/703169d1cf044273a94b0b70c6a09178
Autor:
Markéta Šašinková, Petr Heřman, Aleš Holoubek, Dita Strachotová, Petra Otevřelová, Dana Grebeňová, Kateřina Kuželová, Barbora Brodská
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 11, Iss 1, Pp 1-17 (2021)
Abstract Nucleophosmin (NPM) mutations causing its export from the nucleoli to the cytoplasm are frequent in acute myeloid leukemia (AML). Due to heterooligomerization of wild type NPM with the AML-related mutant, the wild-type becomes misplaced from
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1b474fa87d0546bcb278d14120b4631c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ahmad Fayyazbakhsh, Marek Koutný, Alena Kalendová, Dagmar Šašinková, Markéta Julinová, Markéta Kadlečková
Publikováno v:
International Journal of Molecular Sciences, Vol 23, Iss 22, p 14079 (2022)
In this experimental research, different types of essential oils (EOs) were blended with polyhydroxybutyrate (PHB) to study the influence of these additives on PHB degradation. The blends were developed by incorporating three terpenoids at two concen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/082fac839b334ceca672537dbb3e398b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Čeněk Šašinka, Zdeněk Stachoň, Jiří Čeněk, Alžběta Šašinková, Stanislav Popelka, Pavel Ugwitz, David Lacko
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 16, Iss 4, p e0250164 (2021)
The aim of this study was to compare the performance of two bivariate visualizations by measuring response correctness (error rate) and response time, and to identify the differences in cognitive processes involved in map-reading tasks by using eye-t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56f67945c50d4036b0bea8c9af1a6e71
Autor:
Kateřina Jochecová, Michal Černý, Zdeněk Stachoň, Hana Švedová, Natálie Káčová, Jiří Chmelík, Vojtěch Brůža, Ondřej Kvarda, Pavel Ugwitz, Alžběta Šašinková, Nicola Catherine Fořtová, Čeněk Šašinka
Publikováno v:
ISPRS International Journal of Geo-Information, Vol 11, Iss 3, p 180 (2022)
The presented study aspires to utilize the gradually validated immense potential of collaborative immersive virtual environments (CIVEs) in higher education when designing and conducting geography lessons. These particular lessons focused on hypsogra
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/96f77ca118ce4cb9a5662072c58ba5fd