Zobrazeno 1 - 10
of 128
pro vyhledávání: '"Ľ. Lichner"'
Publikováno v:
Plant, Soil and Environment, Vol 50, Iss 8, Pp 358-363 (2004)
The effects of adding 1-3% (weight) kaolinite or Ca-montmorillonite on the wettability of silica sand, made highly water repellent with stearic acid, was studied during wetting and prolonged drying phases at 50°C. The persistence of water repellency
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ffba91292b9d422eb55bbc4c43400141
Publikováno v:
Plant, Soil and Environment, Vol 48, Iss 5, Pp 203-207 (2002)
The effects of kaolinite additions and drying temperature on the persistence of soil water repellency, induced by humic acids from peat, were assessed in this study. It was found that additions of 5 and 10% kaolinite (referred to as the most effectiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de104e8b5e854cf09859e58118a6531f
Autor:
Ľ. Lichner, A. Čipáková
Publikováno v:
Plant, Soil and Environment, Vol 48, Iss 3, Pp 96-100 (2002)
In the case of cadmium transport via soil macropores, the short-term duration of an interaction between the reactive solute in aqueous phase and soil, as well as cadmium precipitation or adsorption on particles < 10-5 m should be taken into account.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/83745fc241484b1aa9b925cd3fc46e9b
Publikováno v:
Soil and Water Research, Vol 4, Iss Special Issue 2, Pp S1-S5 (2009)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/903c1af651c74cfd96849261919c1ea5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.